Çekmeköy: 0216 640 0069 - Ataşehir: 0545 613 7061

Stresle Mücadeleyi Keşfet


Stresle Mücadele

Stresin  bedenimizin bağışıklık sistemi üzerinde doğrudan olumsuz bir etkisi vardır. Bağışıklık sistemi, bedenin dinlenme ve uyku durumundaki işlevlerini kontrol eden parasempatik sinir sistemi altında daha iyi çalışır. Oysa stres sempatik sinir sistemini uyararak genel uyum sendromunu devreye sokar. Stres altında böbreküstü bezleri gittikçe daha fazla hormon salgılarken, bu kimyasal  değişiklikler beyaz kan hücrelerinin üretimini engeller. Bu bağışıklık sisteminin düzgün çalışmasını önleyerek bedeni enfeksiyon ve hastalıklara karşı daha savunmasız hale getirir.

Strese karşı nasıl dayanıklı olunur?

Yaşlanma ve hastalanma nedenlerinin başında stres gelmektedir. Kronik stres yüklenilmeleri, böbreküstü bezleri uyararak gittikçe daha yüksek kortizol salgılanmasına neden olur. Kortizol hafızamızdaki bilinç merkezine zararlı bir şeklide etki eder. Sinir hücrelerini harap eder. Bunun sonucunda depresyon, hafıza kaybı enerji azalması, uyku bozukluğu ortaya çıkar.

Stresle başa çıkmak için tavsiyeler

Sağlıklı olmak için kronik stresten uzak bir hayat yaşamalıyız. Ancak hastalık belirtileri ve şikayetleri baş gösterdiğinde sağlığın yaşam içindeki en değerli varlık olduğunun farkına varılır..

Bilimsel görüşlere göre sağlıklı kalmanın yolu hastalığı yaratan unsurlardan kaçınmakla mümkündür.

Bu tavsiye size bireysel sağlık ve fitness programı konusunda yöntem ve yardımlar sunarak vücut ve ruh verimliliğini arttırabilmeniz ve stresten nasıl uzak durmanız gerektiği konusunda siz yardımcı olacaktır.

Düzenli egzersiz yapmak bedensel faaliyeti tamamlayıcı bir unsurdur.

Egzersiz yapmak için maraton koşucusu olmanıza gerek yok. Tempoya yönelik spor türleri örneğin yürüyüş, yüzme, fitness bisiklet gibi sporlarla gerekli bedensel aktiviteleri sağlayabiliriz. Haftada en az yarım saatlik periyotlarla 3-4 seanslık aktiviteler planlamalısınız. Ruhunuzu dinlendirmek ve meditasyon amaçlı yoga, bedeninizi güçlendirmek amaçlı pilates, stres hormonunu minimuma indirmek için dans. Hangi spor dalları size daha cazip geliyorsa…

 

Stresi azaltmak için bazı öneriler;

  • Çalışma gününüze limitler koyun ve bu limitlere uyun.
  • Gün içinde çalışmalarınıza zaman zaman ara verin ve eğer mümkünse temiz havaya çıkın.
  • Egzersiz yapmayı rutin bir hale getirin.
  • Mutlaka bedensel bir aktivite yapın.
  • Asansöre binmek yerine merdiven çıkmayı tercih edin.
  • Esnek olun, gerilim ve şiddetten sakının.
  • Doğal yiyecekleri yemeyi bir alışkanlık haline getirin.
  • Rafine şeker ve kafeinli içeceklerden uzak durun.
  • Gerginleştiğinizi hissettiğiniz anda size huzur veren bir müzik dinleyin.
  • Gülmeyi unutmayın.
  • Dost ve arkadaşlarınızla sohbet edin dertlerinizi sevinçlerinizi paylaşın.